.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخورد با متخلفین حرفه های پزشکی درمازندران

در سومین نشست فصلی کارشناسان درمان شبکه های تابعه دانشگاه که در سالن اجتماعات ستاد مرکزی برگزار شد دکتر فرزاد گوهردهی بر عزم جدی دانشگاه در برخورد سریع و قاطع با موارد تخلف مشاهده شده در شاغلین حرفه ها ی پزشکی و وابسته تاکید کرد.

دکتر فرزاد گوهردهی با اشاره به برگزاری نشستهای مشترک با رییس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان به توافقات صورت گرفته با این سازمان در برخورد با خاطیان حرف پزشکی به کارشناسان تاکید کرد در صورت مشاهده تخلف ، موارد را به نظام پزشکی شهرستان مربوطه نیز اعلام تا طبق ضوابط با آنان برخورد شود.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران ضمن بیان شرح وظایف و تخلفات صنفی و حرفه ای در خصوص مجازاتهای انتظامی درنظر گرفته شده برای هریک از این تخلفات توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به این مطلب که حفظ و رعایت حقوق بیماران مقدم بر حفظ و صیانت از حقوق شاغلین در حرفه پزشکی است افزود : با استناد به قوانین موجود ، حفظ و حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی در اولویت بعدی کاری کارشناسان درمان شبکه ها است .

دکتر گوهردهی افزود : شاغلین حرفه های پزشکی و وابسته مکلفند در بخش غیر دولتی تعرفه های خدمات پزشکی مصوب بخش غیر دولتی و در بخش دولتی تعرفه های خدمات پزشکی مصوب هیئت دولت را رعایت کنند.

وی گفت : جذب بیمار به صورتی که مخالف شئون حرفه پزشکی باشدتخلف محسوب شده و مشمول پیگرد قانونی خواهد بود همچنین هر نوع تبلیغ گمراه کننده از طریق رسانه های گروهی و نصب آگهی در اماکن و معابر، خارج از ضوابط و مقررات موجود ممنوع است و تبلیغ تجاری کالاهای پزشکی و دارویی از سوی شاغلین حرفه های پزشکی و وابسته ، همچنین نصب اعلانات تبلیغی که جنبه تجاری دارند، در محل کار آن ها مجاز نیست.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با تاکید مجدد به کارشناسان حاضر در جلسه افزود : عدم رعایت موازین شرعی ، قانونی ، مقررات صنفی و حرفه ای و شغلی و سهل انگاری در انجام وظایف قانونی به وسیله شاغلین حرف پزشکی و وابسته به آن تخلف محسوب و متخلفین به مجازات از قبیل تذکر یا توبیخ شفاهی.، اخطار یا توبیخ کتبی با درج در پرونده ، محرومیت از اشتغال به حرف پزشکی و وابسته از سه ماه تا یک سال در محل ارتکاب تخلف ، محرومیت از اشتغال به حرف پزشکی و وابسته از سه ماه تا یک سال در تمام کشور ، محرومیت از اشتغال به حرف پزشکی و وابسته از بیش از یک سال تا پنج سال در تمام کشور و محرومیت دایم از اشتغال به حرف پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم می گردند.

وی بر لزوم حفظ شئونات اخلاقی و حرمت همکاران و شاغلین حرفه های پزشکی در هنگام بازدیدهای نظارتی تاکید نمود.

در پایان این نشست از دو تن از کارشناسان شبکه های تابعه که در طول سه ماه دوم سال جاری عملکرد مناسبی داشتند با اهداء هدایایی تقدیر شد. .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.